Informatie over cookies

Cookies zijn korte rapporten die via uw browser worden verzonden en opgeslagen op de harde schijf van de computer van de gebruiker wanneer deze verbinding maakt met een web. Cookies kunnen worden gebruikt om gebruikersgegevens te verzamelen en op te slaan terwijl ze verbonden zijn om u de gevraagde services te bieden. Cookies worden gebruikt indien de website de neiging heeft deze niet te bewaren. Cookies kunnen van de website of van derde zijn.

Er zijn verschillende soorten cookies:

  • Technische cookies die gebruikersnavigatie vergemakkelijken en het gebruik van de verschillende opties of diensten die door het internet worden aangeboden. Om de sessie te identificeren, toegang tot bepaalde gebieden mogelijk te maken, bestellingen, aankopen, het invullen van formulieren, registratie, beveiliging, faciliterende functionaliteiten (video's, sociale netwerken, enz..).
  • Maatwerk cookies waarmee gebruikers toegang hebben tot diensten op basis van hun voorkeuren (taal, browser, configuratie, enz ...).
  • Analytische cookies die anonieme analyse van het gedrag van website gebruikers mogelijk maken en waarmee gebruikersactiviteit kan worden gemeten en navigatieprofielen kunnen worden ontwikkeld om de websites te verbeteren.

Dus wanneer u onze website bezoekt, in overeenstemming met artikel 22 van Wet 34/2002 van de Informatiemaatschappij (GDPR), hebben we u om toestemming gevraagd voor het gebruik ervan. Dit alles om onze services te verbeteren. We gebruiken Google Analytics om anonieme statistische informatie te verzamelen, zoals het aantal bezoekers van onze site. Cookies die worden toegevoegd door Google Analytics vallen onder het privacybeleid van Google Analytics. Als u wilt, kunt u cookies van Google Analytics uitschakelen.

Houd er echter rekening mee dat u cookies kunt in- of uitschakelen door de instructies van uw browser te volgen.

Praktische fittips

Wie zich fit voelt, leeft lekkerder. Om in vorm te blijven, hoef je echt niet elke dag naar de sportschool. Op deze pagina hebben we tien praktische beweegtips voor een goede conditie op een rijtje gezet. 

Dagelijkse portie beweging

Meer energie, rust in je hoofd, een strak lijf en minder kans op diabetes of hart-en vaatziekten. Er zijn redenen genoeg om voldoende te bewegen. Vijf dagen per week een half uur tot een uur matige inspanning per dag, zo luidt het advies aan volwassenen.

Veel mensen brengen hun leven vooral zitten door: op kantoor, in de auto of voor de t.v. Ze hebben geen tijd of energie om meerdere keren per week naar de sportschool of het voetbalveld te gaan. 

10 Beweegtips

Herkenbaar? Met onderstaande tips kom jij ook aan je dagelijkse portie beweging. 

  1. Woon je dichtbij je werk? Ga lopen of pak de fiets. Je begint de dag met een fris hoofd, ziet weer eens wat anders en bent binnen de stad vaak nog sneller ook. 
  2. Bus of tram gemist? Loop vast naar de volgende halte.
  3. Loop vaker binnen bij collega's of medewerkers. Dat is niet alleen leuk, het is minstens zo effectief als een e-mail of telefoontje. 
  4. Maak tijdens de lunchpauze een wandeling. Een prima gelegenheid om de omgeving van je werk te verkennen, inspiratie op te doen of bij te praten met collega's.
  5. Neem de trap. Waarom zou je nog in een overvolle lift stappen als je in het trappenhuis aan je conditie kunt werken?
  6. Maak regelmatig je huis schoon. Je verbrandt dan bijna net zoveel kilocalorie├źn als bij een uur aerobics.
  7. Doe het zelfde met de tuin.
  8. Sla de wasstraat over en was de auto met de hand. Goed voor jou en voor je portemonnee. 
  9. Breng je kinderen met de fiets naar school. Daarmee maak je ze meteen wegwijs in het verkeer.
  10. Ga je graag uit? Verruil dan eens die barkruk voor de dansvloer.

  • Burgemeester Lambooylaan 3
    1217 LB Hilversum
  • Tel: 035-5433455
    Email: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Copyright 2021 & Disclaimer - Kenniscentrum suiker & voeding
Voor meer wetenschappelijke informatie, bezoek www.kenniscentrumsuiker.nl