Home > Praktische fittips

Praktische fittips


10 Beweegtips
Wie zich fit voelt, leeft lekkerder. Om in vorm te blijven, hoef je echt niet elke dag naar de sportschool. Tien praktische beweegtips voor een goede conditie.

Dagelijkse portie beweging
Meer energie, rust in je hoofd, een strak lijf en minder kans op diabetes of hart- en vaatziekten. Er zijn redenen genoeg om voldoende te bewegen. Vijf dagen per week een half uur tot een uur matige inspanning per dag, zo luidt het advies aan volwassenen.

Veel mensen brengen hun leven vooral zittend door: op kantoor, in de auto of voor de tv. Ze hebben geen tijd of energie om meerdere keren per week naar de sportschool of het voetbalveld te gaan.

Beweegtips
Herkenbaar? Met onderstaande tips kom ook jij aan je dagelijkse portie beweging.

  1. Woon je dichtbij je werk? Ga lopen of pak de fiets. Je begint de dag met een fris hoofd, ziet weer eens wat anders en bent binnen de stad vaak nog sneller ook.
  2. Bus of tram gemist? Loop vast naar de volgende halte.
  3. Loop vaker binnen bij collega´s of medewerkers. Dat is niet alleen leuk, het is vaak minstens zo effectief als een e-mail of telefoontje.
  4. Maak tijdens de lunchpauze een wandeling. Een prima gelegenheid om de omgeving waar je werkt te verkennen, inspiratie op te doen of bij te praten met collega´s.
  5. Neem de trap. Waarom zou je nog in een overvolle lift stappen als je in het trappenhuis aan je conditie kunt werken?
  6. Maak regelmatig je huis schoon. Je verbrandt dan bijna net zoveel kilocalorieën als bij een uur aerobics, en als je klaar bent, wacht je een keurig onderkomen.
  7. Doe hetzelfde met de tuin.
  8. Sla de wasstraat over en was de auto met de hand. Goed voor de jou en je portemonnee, en fijn voor je auto, want die wordt waarschijnlijk dubbel zo schoon.
  9. Breng je kinderen met de fiets naar school. Daarmee maak je ze meteen wegwijs in het verkeer.
  10. Ga je graag uit? Verruil dan eens die barkruk voor de dansvloer.
     

CAPTCHA
Deze vraag is om te controleren dat u een mens bent, om geautomatiseerde invoer (spam) te voorkomen.